Autor Subiect: Alocare buget campanii de promovare  (Citit de 22723 ori)

BlueBird

  • Vizitator
Alocare buget campanii de promovare
« : Noiembrie 12, 2006, 06:39:40 pm »
As dori sa va cer parerea intr-o privinta: ce buget ati aloca pentru promovarea unui site de internet care se adreseaza persoanelor de la 18-45 de ani, site de informatii, stiri, analize, tv, radio?

Care ar fi metodele de promovare, atat pe web cat si alte metode.

Astept pareri

LiveHosting

  • Webmaster
  • ****
  • Mesaje postate: 539
  • Karma: +6/-27
  • LiveSoft Datacenter
    • Vezi Profilul
    • LiveHosting
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #1 : Noiembrie 12, 2006, 06:49:50 pm »
Am vazut cu ochii mei ca produsele promovate cu reclama pe softpedia au foarte mare succes. Era vorba de un program "Cube Panel". In 2 saptamani au fost peste 1000 de downloaduri si in jur de 300 de clienti care au si cumparat produsul. Nu stiu daca au la fel de mare succes si siteurile.

BlueBird

  • Vizitator
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #2 : Noiembrie 12, 2006, 06:53:13 pm »
si care au fost costurile campaniei?

LiveHosting

  • Webmaster
  • ****
  • Mesaje postate: 539
  • Karma: +6/-27
  • LiveSoft Datacenter
    • Vezi Profilul
    • LiveHosting
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #3 : Noiembrie 12, 2006, 06:57:41 pm »
Asta nu stiu sa iti spun dar erau super incantati. Vanzarile oricum erau cu mult peste banii ce i-au platit pentru reclama.

BlueBird

  • Vizitator
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #4 : Noiembrie 12, 2006, 07:06:35 pm »
am inteles. merci..

revenind la subiect, cat ati aloca pentru campaniile publicitare, si prin ce mijloace?

zaboss

  • Membru
  • ***
  • Mesaje postate: 254
  • Karma: +0/-0
    • Vezi Profilul
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #5 : Noiembrie 12, 2006, 08:05:49 pm »
Dacã vrei doar vizitatori, atunci poþi sã faci campania exclusiv pe internet. Important este sã selectezi bine site-urile pe care îþi faci reclama.

Reclama pe net nu este recomandatã în cazul în care vrei sã vinzi ceva nelegat de internet sau PC-uri.

Partea proastã este cã audienþele în mass-media scad într-o veselie. TV-ul pierde cam 500,000 de spectatori anual. ProTv-ul ºi antena au media sub un milion ºi abia vreun meci al naþionalei mai saltã de un milion.. Iar presa scrisã stã ºi mai prost. Doar Pubertatea mai depãºeºte 100,000 tiraj, Jurnalul ºi Evenimentul fiind undeva pe la 70,000, restul sub 50,000.

Aºa cã teoretic, tot internetul are o audienþã mai mare. Însã unde este cantitate, calitatea scade drastic...

Þinând cont de profilul site-ului, eu aº încerca un viral marketing pe bloguri ºi o campanie de direct mailing. Mãcar aºa vei ºti cã mesajul ajunge ºi unde ajunge.

BlueBird

  • Vizitator
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #6 : Noiembrie 12, 2006, 08:31:09 pm »
Deci sa inteleg ca cel mai indicat e o promovare online. Renunt atunci la promovarea "scrisa"? Afise, fluturasi, pliante, etc?

O cauza a scaderii audientei este si lipsa calitatii articolelor/emisiunilor. Tot mai multe emisiuni care nu urmaresc neaparat calitatea ci cantitatea (banilor).

Multumesc pentru sugetia cu blogurile si direct mailing.

Zaboss, cred ca esti ... "consultant", nu? :D

zaboss

  • Membru
  • ***
  • Mesaje postate: 254
  • Karma: +0/-0
    • Vezi Profilul
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #7 : Noiembrie 12, 2006, 09:00:10 pm »
Citat din: "BlueBird"
Deci sa inteleg ca cel mai indicat e o promovare online. Renunt atunci la promovarea "scrisa"? Afise, fluturasi, pliante, etc?

Pentru un site, mi se pare pierdere de timp ºi bani. Gândeºte-te câþi fluturaºi primeºti într-o zi ºi câte firme care þi-au fãcut promovare prin fluturaºi ai þinut minte pânã a doua zi.

Citat din: "BlueBird"

O cauza a scaderii audientei este si lipsa calitatii articolelor/emisiunilor. Tot mai multe emisiuni care nu urmaresc neaparat calitatea ci cantitatea (banilor).

ªi asta este o expicaþie, dar nu singura. O alta este cã a crescut nivelul de trai ºi oamenii au ºi alte alternative decât sã stea în casã ºi sã se uite la Vacanþa Mare sau Surprize-Surprize. Publicul televiziunilor tinde sã devinã din ce în ce mai mult unul format din oameni inactivi, cu venituri reduse. Presa scrisã pierde cititori prin lipsã de adecvare ºi partizanat fãþiº. Toþi îºi propun ca target oameni "tineri, dinamici, cu venituri superioare", dar conþinutul este total inadecvat. Tinerii dinamici cu venituri superioare nu sunt foarte interesaþi ce bagaboante mai reguleazã nu ºtiu ce fotbalist sau ce maºinã bengoasã ºi-a tras. Nici rubricile tip "miliþia ne informeazã" nu sunt prea "în target".

Citat din: "BlueBird"

Zaboss, cred ca esti ... "consultant", nu? :D

Sã spunem cã am o bunã experienþã în domeniu.

BlueBird

  • Vizitator
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #8 : Noiembrie 12, 2006, 09:08:11 pm »
Chestia cu fluturasii si pliantele - ai mare dreptate. La primul cos de gunoi sunt aruncate...  :roll: Investitia este proasta (...)

M-am gandit mult inainte, si am inclinat spre publicitatea online si tiparita (afise, pliante), insa la publicitatea scrisa aveam unele semne de intrebare.

La publicitatea online cred ca trebuie sa pun mai mult accentul. Fiind un site de informatie, unde ar fi cel mai bine sa "tintim"? Ce fel de site-uri?

bassul

  • Vizitator
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #9 : Noiembrie 12, 2006, 10:06:09 pm »
Citat
Þinând cont de profilul site-ului, eu aº încerca un viral marketing pe bloguri ºi o campanie de direct mailing. Mãcar aºa vei ºti cã mesajul ajunge ºi unde ajunge.

Ramanand pe topic, cred in loc de a-i spune promovare/marketing/direct mailing, mai bine ii spunem SPAM, pe care nu l-as recomanda nimanui care nu vrea sa aiba aceeasi imagine cu cei care vand Viagra.

IDGHOST.NET

  • Vizitator
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #10 : Noiembrie 12, 2006, 10:11:36 pm »
Cred ca cea mai buna varianta ar fii reclama pe forumurile vizitate gen softpedia , computergames si altele unde targetul de varsta este cel care il doresti .

zaboss

  • Membru
  • ***
  • Mesaje postate: 254
  • Karma: +0/-0
    • Vezi Profilul
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #11 : Noiembrie 13, 2006, 01:05:18 am »
Citat din: "bassul"
Citat
Þinând cont de profilul site-ului, eu aº încerca un viral marketing pe bloguri ºi o campanie de direct mailing. Mãcar aºa vei ºti cã mesajul ajunge ºi unde ajunge.

Ramanand pe topic, cred in loc de a-i spune promovare/marketing/direct mailing, mai bine ii spunem SPAM, pe care nu l-as recomanda nimanui care nu vrea sa aiba aceeasi imagine cu cei care vand Viagra.

Cred cã nu ºtii despre ce vorbeºti. Îþi dau douã nume: Kinecto ºi WhiteImage. Uitã-te la lista lor de clienþi. Mã îndoiesc cã cineva confundã Ford - de exemplu - cu vânzãtorii de viagra.

nirvana

  • Membru
  • ***
  • Mesaje postate: 116
  • Karma: +0/-0
    • Vezi Profilul
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #12 : Noiembrie 13, 2006, 12:07:10 pm »
nu vrei decat promovarea unui site de internet care se adreseaza persoanelor de la 18-45 de ani, site de informatii, stiri, analize, tv, radio ?

Atat si nimic mai mult ? Atunci in primul rand iti lipseste focusul ...chestia aia pt care NetBridge s-a despartit de cine s-a despartit. Iti recomand cartea "Focus" a lui Al Ries, unul din taticii marketingului. Dupa ce o termini, o sa injumatatesti audienta pe care o vrei acum si o sa spui la amicii tai "bai, sunt focusat pe o nisa". Aia o sa zica ca esti nebun, dar tu vei stii despre ce vorbesti.

Doi la mana. Nu face campanii de email-marketing. NU ma refer la spam. Dar nu ai lista ta de clienti carora sa le vinzi si altceva, si, desi poti inchiria liste de la diversi terti, acele liste si-au epuizat potentialul comercial (recipientii sunt satui de cate promotii li s-a facut si nu mai dau click nici pe nevestele lor).
Stiu ca o sa primesti de la marketeri niste charturi frumoase cu rezultatele altor campanii, iar tehnic si kinecto si white image iti fac o treaba foarte buna. Dr numai tehnic. Nu esti Coca Cola sa oferi j`demii de premii. Cand vei trage linie o sa constati ca au fost bani aruncati pe fereastra si o sa preferi sa ii fi baut.

Trei. Iti faci promovarea numai dupa ce produsul, serviciul, situl tau este gata in proprtie de 120 %. Te gandesti care sunt problemele targetului pe care il urmaresti. Cum raspunde serviciul tau la aceste probleme. Conteaza farte mult sa intelegi ce asteptari are clientul si cum il poti ajuta.  Cand crezi ca e gata ne chemi pe noi sa aruncam cu feedbackul in tine. O sa constituim un focus-grup, moka, si nu te vom menaja deloc. O sa plangi cand vom termina cu tine. Dar ca rezultat, situl tau va putea concura cu alte situri pe care le gasesti in trafic.ro si care au cateva zeci de mii de clienti-fideli pe saptamana.
Pentru ca ai o concurenta super-nasoala, care e de multi ani prezenta pe net, are experienta cat cuprinde, o gramada de bani de spart, trusturi media in spate (oficial sau prin cunostinte) si isi fac reclama moka in retea.
Si daca nu faci asta cu focus-grupul, o sa fii ca o fata mare care iese in discoteca nefardata, cu ciorapii rupti si fara prezervativ in poseta. O sa isi bata joc, baietii mari, de tine.

Patru. Legat de bani. Ce te doare pe tine. Cum spun mai sus, concurenta ta are un buget pe care tu nu il ai si acces la resurse pe care tu nu le vei avea nici in vis. Diferenta o va face modul in care serviciul tau raspunde asteptarilor clientului. Si pentru ca va trebui sa faci campanii de promovare o sa le faci pe situri nisa. In nici un caz bloguri. Inca nu este cuantificat succesul comercial al blogurilor in Romania si nu cred ca vrei sa experimentezi pe banii tai acest lucru.
Iti stabilesti o lista de situri gen conta.ro, avocatnet si mai stiu eu care. Te va costa mai mult (asta legat de bani) dar acolo sunt cei care conteaza. Oameni implicati profesional, cu probleme, si cu o prezenta activa pe net. Nu te lasa amagit de chestii de genul ..."avem 100.000 de vizitatori pe saptamana". Posibil ca au, doar poate ca nu sunt clientii tai acolo. O sa ramai suprins sa vezi ce rezultate poti avea facand campanii pe situri cu 1000 de vizitatori pe saptamana.

Cinci. Trebuie sa ai un start impresionant sau nu il vei avea deloc. Am auzit  des vorbe de genul ..."suntem la inceput, vrem sa crestem incet ...". Daca gandesti asa atunci poti face coliva pt site ca lumanari aducem noi. Tu vrei sa intri pe o piata deja formata, cu competitori puternici si un public fidelizat.  Si daca iti spui ...." saptamana asta fac reclama de 100 de euro si aialalta mai bag 50" atunci i-ai f**** /praf degeaba.
Iti las tie placerea sa calculezi bugetul. Dar ar trebui sa fie, vorba lautarilor, "fara numar, de la nashu mare".

WBF

  • Furnizor servicii
  • Hostmaster
  • *****
  • Mesaje postate: 3488
  • Karma: +64/-57
    • Vezi Profilul
    • Webfactor
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #13 : Noiembrie 13, 2006, 12:35:16 pm »
/\

IMHO ,de foarte mult bun simt raspunsul.
Poate si un pic de guerilla marketing ar fi de bun augur

zaboss

  • Membru
  • ***
  • Mesaje postate: 254
  • Karma: +0/-0
    • Vezi Profilul
Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #14 : Noiembrie 13, 2006, 12:50:07 pm »
Postul lui Nirvana ar trebui stickuit pe undeva pe-aici...