Autor Subiect: Alocare buget campanii de promovare  (Citit de 22764 ori)

MotoRidder

  • Vizitator
Răspuns: Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #15 : Martie 06, 2008, 12:57:07 am »
Am obs faptul ca threadul este destul de vechiut, dar am si o intrebare ptr Webfactory (sau cineva de la SimpliQ)

Cat a costat (daca ati platit) interview-ul din SmartFinancial.ro? A fost dragut :)

Lorand R. Minyo

  • Moderator
  • Webmaster
  • *****
  • Mesaje postate: 516
  • Karma: +13/-13
  • I build and grow things using science & technology
    • Vezi Profilul
    • Lorand R. Minyo
Răspuns: Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #16 : Martie 06, 2008, 01:08:03 pm »
Pentru SimpliQ sau Webfactor (fara y)? :) Sunt 2 firme total diferite, te rog nu confunda.

Multumesc pentru aprecierile legate de interviu. Nu am platit nimic pentru acel interviu. Pur si simplu am inceput colaborarea cu SmartPress in urma cu ceva vreme si ei s-au aratat interesati in ceea ce priveste acest interviu. Bineinteles ca nu am refuzat.


Lorand R. Minyo

  • Moderator
  • Webmaster
  • *****
  • Mesaje postate: 516
  • Karma: +13/-13
  • I build and grow things using science & technology
    • Vezi Profilul
    • Lorand R. Minyo
Răspuns: Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #17 : Octombrie 23, 2009, 03:34:30 am »
Accidental am observat ca acest thread este inca sticky, chiar daca a trecut ceva vreme de la ultima postare.

Ca si intrebare, exista din partea membrilor forumului un interes clar pentru subiectul in cauza si daca raspunsul este unul pozitiv, poate ar fi interesanta o noua sectiune legata de promovare, marketing, advertising, costuri, practices etc.

Stiu, e vorba de concurenta aici, dar putem incepe cu "ce nu functioneaza" si chiar si "best practices" si posibil cu timpul sa trecem la aspecte specifice.

Pareri?

Mihai RADULESCU

  • Membru
  • ***
  • Mesaje postate: 184
  • Karma: +4/-3
  • http://www.tlh.ro
    • Vezi Profilul
    • Top Level Hosting
Răspuns: Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #18 : Octombrie 23, 2009, 08:18:54 am »
Lorand, ideea clar e buna...acum sa vedem cine percuteaza. Subiectul de ex. pe noi ne intereseaza.

In alta ordine de idei, un startup in acest business dpdv. al promovarii si al marketingului, este adwords. Investitie nu foarte mare si ROI destul de bun si rapid. In paralel, un SEO, facut bine si pozitionare buna in google pe diferite keywords.

Cine-mi spune ca adwords nu merita nu-l cred :) Alta sansa pentru o firma care a inceput afacerea de putin timp nu este.

Recunosc ca nu am experienta mare in promovare/marketing, asa ca daca dau vreo "bomba" sa nu ma impuscati :)

Bafta

« Ultima Modificare: Octombrie 23, 2009, 08:21:52 am de Mihai RADULESCU »

Cosmin L. Neagu

  • Moderator
  • Hostmaster
  • *****
  • Mesaje postate: 1501
  • Karma: +15/-5
    • Vezi Profilul
    • clneagu
Răspuns: Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #19 : Octombrie 23, 2009, 10:31:13 am »
Orice informatie bine pusa la punct si prezentata corect e bine venita.
De educatie avem cu totii constant nevoie.

Problema nu e direct legata de hosting si poate ar fi mai interesanta promovarea din start a unui forum/wiki specializat pe asta. Daca considerati ca e necesar eu zic ca temporar putem deschide si aici o sectiune ... sunt sigur ca exista particularitati de marketing si la hosting.
N-as vrea insa sa se ajunga la un forum de hosting si unul de marketing puse impreuna doar pentru ca multi suntem interesati de ambele.

Lorand R. Minyo

  • Moderator
  • Webmaster
  • *****
  • Mesaje postate: 516
  • Karma: +13/-13
  • I build and grow things using science & technology
    • Vezi Profilul
    • Lorand R. Minyo
Răspuns: Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #20 : Octombrie 23, 2009, 02:26:37 pm »
@Mihai,

Eu voi fi primul care iti voi spune ca "adwords nu merita" si iti spun asta prin prisma unei persoane care a folosit toate instrumentele de promovare online existente. E o discutie lunga, insa iti pot da statistici si studii de caz care sa sustina afirmatia mea.

Acelasi lucru este valabil si in cazul bannerelor, dar despre asta putem povesti intr-un topic separat.

@Cosmin,

Sunt perfect de acord cu tine, initiativa mea se referea strict la particularitatile care se aplica in cazul industriei in care activam.

Mihai RADULESCU

  • Membru
  • ***
  • Mesaje postate: 184
  • Karma: +4/-3
  • http://www.tlh.ro
    • Vezi Profilul
    • Top Level Hosting
Răspuns: Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #21 : Octombrie 23, 2009, 03:17:06 pm »
Lorand, poate nu m-am exprimat eu bine. Vroiam sa mentionez ca merita pentru inceput. Apoi, desigur sunt tehnici si metode de promovare mult mai bune si eficiente decat adwords, dar care costa mult mai mult decat o investitie initiala in google.

E cale lunga pana la un asa numit, "awareness", de aceea inceputul in online dupa parerea mea, ar trebui facut cu adwords. Un adwords facut bine si plasat cum trebuie, poate uneori sa faca toti banii.

Lorand R. Minyo

  • Moderator
  • Webmaster
  • *****
  • Mesaje postate: 516
  • Karma: +13/-13
  • I build and grow things using science & technology
    • Vezi Profilul
    • Lorand R. Minyo
Răspuns: Alocare buget campanii de promovare
« Răspuns #22 : Octombrie 23, 2009, 03:46:49 pm »
Mihai,

Daca ne referim strict la hosting si adwords apare urmatoarea problema: Pentru a exista o targetare corecta, renunti in primul rand la network si rulezi doar in search ad-urile tale. Sper ca aici esti de acord, asupra network-ului nu ai absolut nici un fel de control, exista destule horror stories in care ad-ul tau apare pe site-uri cu care nu ai vrea sa te asociezi. Deci trecem peste.

Bun, ajungem la search atunci. Cu totii stim ce concurenta este pe keyword-uri legate de si tangente cu hosting-ul. Singura sansa, pe langa targetarea geografica clara este targetarea nisata (blog hosting, CMS hosting, sharepoint hosting etc).

Pana la urma totul se reduce la ROI. Daca investesti 50 EUR pe zi in AdWords si pe termen scurt (site cookies setate la o luna de exemplu) rentabil, go for it. Insa majoritatea celor care au avut campanii recente (ultimul an) folosind AdWords au avut ROI negativ pentru keyword-uri similare.

Sumele respective pot fi investite frumos si pe termen lung in new si social media plus campanii de awareness. La calculul de mai sus ar iesi 1500 EUR/luna, ceea ce este mai mult decat suficient pentru o super campanie social.

Concluziile de mai sus sunt bazate pe un caz real.