Autor Subiect: Securitate sesiune PHP...  (Citit de 13676 ori)

MYOTIS

• Vizitator
Securitate sesiune PHP...
« : Iulie 19, 2007, 03:51:25 am »
Scopul acestui topic ar fi sa gasim impreuna cea mai buna solutie la problema securitatii unei sesiuni php.

In timpul liber ma distrez dezvoltand un CMS productie proprie. M-am izbit dea lungul timpului de problema login-ului si a sesiunilor PHP. Ca oricare dintre noi am inceput prin a folosi metoda simpla prezentata in help-ul oficial cu privire la o sesiune php...

Recunosc din start ca sunt un programator paranoic ;D Simpla generare a unui sesion id si perpetuarea lui nu mi se pare o solutie viabila daca tineti la securitatea site-ului dumneavoastra. Si e dea dreptul nelistitor cati programatori folosesc aceasta metoda in siteurile lor. Am sa prezint in continuare ce solutie folosesc in prezent. Va rog de asemenea sa-mi spuneti daca exista metode mai sofisticate care ar putea inbunatatii securitatea sesiunii php, altele decit cele prezentate mai jos.

Ce aduce in plus metoda folosita de mine fata de cea a generari si perpetuarii unui simplu session id:

Ce avem in baza de date:
  • Session id-ul generat de PHP
  • IP-ul utilizatorului
  • User Agent-ul
  • alte informatii utile cum ar fi id-ul utilizatorului logat pe sesiune daca este cazult etc. Aceste informatii nu ne intereseaza pentru ca nu tin de procedura de verificare a sesiunii.

De fiecare data cind ruleaza scriptul se urmareste schema logica de mai jos:
  • se seteaza un nume de sesiune customizat via session_name (pentru a ingreuna putin un atacator care se holbeaza din start dupa un sid)
  • se starteaza sesiunea via session_start
  • se obtine session id si se cauta in baza de date pentru a vedea daca sesiunea este noua sau avem de a face cu o sesiune mai veche
  • daca sesiunea nu a fost gasita in baza de date se creeaza o inregistrare noua in baza de date unde se salveaza toate informatiile prezentate mai sus si cam aici se termina procedura...